Sieci współpracy i samokształcenia w roku szkolnym 2024/2025
„Akademia Młodego Dyrektora” – Sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów, wicedyrektorów szkół oraz przedszkoli w powiecie pabianickim.
Sieć ma na celu wsparcie młodego stażem dyrektora lub wicedyrektora w zarządzaniu placówką oświatową w pełnieniu nadzoru pedagogicznego oraz w realizacji zadań kierownika jednostki organizacyjnej samorządu terytorialnego.
Treści:
- Elementy istotne w statucie szkolnym/przedszkolnym.
- Zmiany w podstawie programowej i związane z tym konsekwencje w nadzorze.
- Warunki i sposób dokonywania oceny pracy nauczyciela.
- Organizacja doradztwa zawodowego zgodnie z przepisami prawa oświatowego.
- Zgodność z przepisami prawa oświatowego organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo – wychowawczych.
- Zadania dyrektora związane z doskonaleniem zawodowym nauczycieli.
Koordynatorzy: dr Marzenna Majchrzak, dr Barbara Olszewska
„Awans zawodowy nauczyciela w praktyce” – Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli w trakcie awansu zawodowego.
Sieć ma na celu wspieranie nauczycieli w trakcie awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego i dyplomowanego. Oferujemy pomoc w rozwoju umiejętności planowania i realizacji zadań kwalifikacyjnych zgodnych z wymaganiami na poszczególne stopnie awansu zawodowego.
Treści:
- Omówienie wymagań kwalifikacyjnych oraz form ich realizacji – przykłady dobrych praktyk.
- Zastosowanie metod aktywizujących ucznia oraz TIK sprzyjających procesowi uczenia się – dzielenie się wiedzą.
- Wartościowe lekcje otwarte – wskazówki dotyczące planowania, przeprowadzenia i omawiania lekcji otwartych.
- Wsparcie prawne nauczyciela – spotkania z ekspertem w zakresie prawa oświatowego.
Koordynatorzy: Małgorzata Pawełczyk
„Sieć Szkolnych Liderów WDN”
Celem sieci jest zbudowanie silnych społeczności szkolnych, których członkowie są zaangażowani i odpowiedzialni za ich rozwój.
Treści:
- Jak zaprojektować lekcję, aby wykorzystać ją dla skutecznego kształcenia i uwolnić uczniów od poczucia nudy.
- Lekcje otwarte – po co je realizować?
- Jak technologie informatyczne mogą wzbogacić proces lekcyjny?
- Komunikacja i współpraca w Radzie Pedagogicznej.
- Dzielenie się doświadczeniami zawodowymi.
- Praca na platformie Moodle.
Koordynatorzy: Krzysztof Muszyński, Jolanta Gałkiewicz