Deklaracja dostępności
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego, reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Kazimierza 8, 95‑200 Pabianice, adres poczty e-mail: podn@podn-pabianice.pl tel.: 42 215-42-42 adres strony internetowej http://podn-pabianice.pl/ zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://podn-pabianice.pl/
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Data publikacji strony internetowej: 2023-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-30
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-19-09
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Test – European Internet Inclusion Initiative
https://validator.utilitia.pl z których wynika, że strona internetowa https://podn-pabianice.pl/ nie spełnia w pełni wymagań ww. ustawy, wynik testu – 6,8/10.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne,
- serwis może zawierć dokumenty PDF, które powstały w wyniku skanowania obrazów,
- tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy,
- elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności,
- możemy napotkać ogłoszenia w formacie jpg,
- pliki PDF, DOC, DOCX, XLS itp., redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
- nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dostępna jest wersja dla osób słabowidzących, która umożliwia:
- powiększenie, pomniejszenie liter,
- włączenie skali szarości,
- strona posiada możliwość uruchomienia podwyższonego kontrastu,
- wersję kontrastową, uruchamianą przyciskiem w menu dla dostępności po lewej stronie,
- występują podświetlane linki,
- mapę strony w postaci zakładek, ułatwiającą dostęp do informacji znajdujących się na kolejnych podstronach,
- mapa strony dla dostępności znajduje się po lewej stronie serwisu,
- menu strony umieszczone zostało centralnie.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest powołany koordynator ds. dostępności Pan Tomasz Więckowski, adres poczty e-mail: tomasz.wieckowski@synergiaconsulting.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (+48) 693 337 954. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Siedziba Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach znajduje się przy ul. Kazimierza 8.
Opis dostępności wejścia do budynku
Do Ośrodka prowadzi jedno wejście od ulicy Kazimierza przez bramę wjazdową. W bramie znajduje się próg mogący utrudniać osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim wjechanie na teren Ośrodka. Drzwi wejściowe do budynku znajdują się od strony parkingu. Prowadzą do nich niskie, szerokie schody. Drzwi są szerokie i umożliwiają swobodne wjechanie do budynku. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek, który w razie konieczności zapewniana pomoc pracownika Ośrodka przy wejściu do dalszych pomieszczeń. Przywołanie pracownika stanowi o dostępności alternatywnej, dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Ośrodek znajduje się w piętrowym, wolnostojącym budynku. W budynku znajdują się schody, brak windy. Drzwi wewnętrzne mają standardową szerokość futryny ok. 90 cm. szerokości, klamki umieszczone są na standardowej wysokości ok. 113 cm wysokości od posadzki, kształt klamki tradycyjny – podłużny ukierunkowany w lewą stronę, brak kontrastu klamki, brak informacji głosowej. Drzwi są oznaczone cyframi arabskimi, cyfry nie są wypukłe.
Ośrodek nie posiada zainstalowanych pochylni oraz platform. Pomieszczenia Ośrodka nie zostały wyposażone w systemy informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Toaleta znajduje się na parterze oraz 1 piętrze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a.
Na parterze znajduje się wykaz informacji w zakresie poruszania się po budynku.
Dojście do pomieszczeń na pierwszym piętrze budynku nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo – brak windy
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, osoby niepełnosprawne mogą korzystać z dostępnych miejsc parkingowych znajdujących się przed głównym wejściem do budynku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Istnieje możliwość wstępu do wszystkich pomieszczeń Ośrodka z psem asystującym bądź psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Ośrodku przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.
Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. Ośrodek może zapewnić dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie o takiej potrzebie, co najmniej 7 dni roboczych przed planowanym terminem wizyty w Ośrodku, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia w Ośrodku, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się na adres Ośrodka: ul. Kazimierza 8, 95-200 Pabianice lub bezpośrednio do wyznaczonego koordynatora do spraw dostępności.
Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia. Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w sekretariacie Ośrodka, przekazywane jest do wyznaczonego koordynatora do spraw dostępności, który po uzgodnieniu terminu z osobom posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy. Ośrodek w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji pomocy.
Informacje dodatkowe
Ośrodek nie oferuje osobnych aplikacji mobilnych.