Indywidualny program wspomagania realizowany przez PODNiDM w Pabianicach, wynikający z analizy sytuacji w danej placówce oraz będący odpowiedzią na jej rzeczywiste potrzeby.
Odpowiadając na zdiagnozowane potrzeby, dla każdej zgłoszonej szkoły/placówki opracowany zostaje indywidualny program kompleksowego wspomagania. Na okres, co najmniej 1 roku szkolnego zaplanowane zostają działania, obejmujące:
- Diagnozę potrzeb.
- Ustalenie sposobów działania, prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki.
- Zaplanowanie form wspomagania i ich realizację.
- Wspólną ocenę efektów (zmiany) i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
Po zakończeniu programu, upowszechnimy działania, jako dobre praktyki w Biuletynie Metodycznym PODNiDM.
W ramach programu „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli” w roku 2023/2024 zrealizowaliśmy następujące procesy wspomagania, które ilustruje tabela.