Kompleksowe wspomaganie realizowane przez PODNiDM w roku szkolnym 2022/2023 będzie wynikiem analizy sytuacji w zgłoszonej placówce oraz odpowiedzią na jej rzeczywiste potrzeby. Dzięki takiej formie doskonalenia możliwe będzie zaktywizowanie działań podejmowanych przez nauczycieli na rzecz wieloaspektowej diagnozy uczniów po okresie zdalnego nauczania oraz wspólne zmodyfikowanie programu wychowawczo-profilaktycznego i planu doskonalenia zawodowego nauczycieli, adekwatnie do bieżących potrzeb uczniów, rodziców oraz nauczycieli.
Odpowiadając na zdiagnozowane potrzeby, dla każdej zgłoszonej szkoły/placówki opracujemy indywidualny Program Kompleksowego Wspomagania. Na okres, co najmniej 1 roku szkolnego zaplanujemy wspólne działania, obejmujące:
- Pomoc w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły/placówki
- Ustalenie sposobów działania, prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki
- Zaplanowanie form wspomagania i ich realizację
- Wspólną ocenę efektów (zmiany) i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania
Koordynatorem procesu wspomagania w powiecie pabianickim jest dyrektor ośrodka Małgorzata Biegajło.
Po zakończeniu programu proponujemy, aby placówka upowszechniła swoje działania, jako dobre praktyki w Biuletynie PODNiDM.
_____________________________________________________________________________
KOMPLEKSOWE WSPOMAGANIE SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI W POWIECIE PABIANICKIM
W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach organizuje i prowadzi wspomaganie szkół i placówek, które zgłoszą odpowiednie zapotrzebowanie. Dzięki takiej formie doskonalenia możliwe będzie zaktywizowanie działań podejmowanych przez nauczycieli na rzecz rozwoju szkoły lub przedszkola jako organizacji uczącej się. Odpowiadając na zdiagnozowane potrzeby, dla każdej zgłoszonej szkoły/placówki opracowujemy indywidualny Program Kompleksowego Wspomagania, mający na celu poprawę jakości pracy. Na okres co najmniej 1 roku szkolnego planujemy wspólne działania, obejmujące:
- Pomoc w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły/placówki.
- Ustalenie sposobów działania, prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki.
- Zaplanowanie form wspomagania i ich realizację.
- Wspólną ocenę efektów (zmiany) i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
Za realizację procesu wspomagania w Państwa szkole/przedszkolu odpowiedzialny będzie powołany przez ośrodek Animator.
Koordynatorem procesu wspomagania w powiecie pabianickim jest dyrektor ośrodka Małgorzata Biegajło.
Po zakończeniu programu proponujemy, aby placówka upowszechniła swoje działania jako dobre praktyki w Biuletynie PODNiDM.
Nasze dobre praktyki
Biuletyn Metodyczny Nr 11/2019 Dobre praktyki – kompleksowe wspomaganie_czytaj więcej
Jak wspomagamy w powiecie pabianickim? Przykład dobrej praktyki_czytaj więcej
Potrzeby, oczekiwania, wartości rodziców a koncepcja pracy placówki_czytaj więcej
Raporty nt. systemu doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół
Raport_Analiza_wybranych_danych_z_projektów_realizowanych_przez_powiaty_czytaj więcej
Raport_Efekty_wspomagania_szkół_i_przedszkoli_2015_czytaj więcej
Analiza-zasobów-systemu-doskonalenia-nauczycieli-2015_czytaj więcej