„Bądźcie, prowadźcie, chrońcie” o tematyce zdrowotnej, psychologicznej i społecznej.
W imieniu Instytutu Nauk Społecznych WSBiNoZ oraz Filii w Rybniku zapraszamy na bezpłatny cykl spotkań.
Na webinary zapraszamy rodziców, pedagogów, psychologów oraz osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą, a także wszystkich zainteresowanych tematyką spotkań.
Webinary będą organizowane raz w miesiącu.
Już 1 grudnia o godzinie 18:00 odbędzie się pierwsze spotkanie z cyklu:
Dziecko przewlekle chore i niepełnosprawne ruchowo w szkole i w środowisku rówieśniczym.
Termin spotkania:1 grudnia 2023 r., godz. 18.00
Organizator: Instytut Nauk Społecznych w Łodzi i w Rybniku
Link do spotkania:
Kod do spotkania: SmDHxt
Opis wydarzenia:
Coraz częściej w środowisku szkolnym mamy do czynienia z dziećmi przewlekle chorymi i niepełnosprawnymi ruchowo. Nie zawsze wiemy jak postępować w takich okolicznościach. Zadajemy sobie pytania: jak ułożyć plan zajęć, jakie stosować metody pracy, jak wspomóc takie dziecko w środowisku rówieśniczym, czy po prostu jak zaspokoić jego potrzeby. Webinar pozwoli uzyskać odpowiedzi na te i inne pytania – przede wszystkim z punktu widzenia wieloletniej praktyki edukacyjnej.
Prowadzący: dr Gabriela Kowalska – Doktor nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki; Wykładowca w WSBiNoZ Filia w Rybniku; prezes i założyciel ogólnopolskiego stowarzyszenia SERDECZNI działającego na rzecz dzieci i młodzieży specjalnej troski; autorka książek m.in: Model wsparcia chorych na dystrofię i ich rodzin; System diagnozy, edukacji i rehabilitacji chorych na dystrofię w Polsce i na Świecie; Rola organizacji pozarządowych w życiu dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny; Problematyka terapii uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Koncepcje-Programy –Wdrożenia i wielu artykułów z zakresu pedagogiki specjalnej.
Obszar zainteresowań : pomoc edukacyjna, terapeutyczna i diagnostyczna osób terminalnie i przewlekle chorych, pomoc terapeutyczna dla rodzin dysfunkcyjnych, organizacja pomocy społecznej i wsparcie instytucjonalne dla osób z niepełnosprawnością.
HARMONOGRAM SPOTKAŃ:
18 STYCZNIA 2024
Pomóż mi to zrobić samemu – rola osób dorosłych w budowaniu kompetencji personalnych dziecka w kontekście pedagogiki Marii Montessori.
7 LUTEGO 2024
Pomoc dzieciom i młodzieży w obliczu straty-śmierci bliskich.
11 MARCA 2024
Uważność.
11 KWIETNIA 2024
Uczeń z zespołem Aspergera – diagnoza, wsparcie, edukacja.
15 MAJA 2024
Jak rozmawiać z rodzicami, jak rozmawiać z nauczycielami? – czyli komunikacja szkoła-dom, specjaliści-rodzice.
14 CZERWCA 2024
Nie bój się opowiadać siebie- trening wyrażania emocji.
Linki do poszczególnych spotkań będą zamieszczane na bieżąco na stronie www, w mediach społecznościowych, a także przekazywane w zaproszeniach na spotkania.
Zapraszamy!