W roku szkolnym 2022/2023 zachęcamy dyrektorów oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli do korzystania z konsultacji zbiorowych i indywidualnych w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach, prowadzonych przez nauczycieli konsultantów oraz specjalistów. Poniżej przedstawiamy tegoroczne propozycje zakresów tematycznych.
W celu ustalenia terminu konsultacji prosimy o kontakt telefoniczny: 42 215 42 42 lub e-mailowy: podn@old.podn-pabianice.pl
Tematyka |
Prowadzący |
1. Organizacja zajęć oraz realizacja podstawy programowej wychowania do życia w rodzinie w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
2. Realizacja podstawy programowej z biologii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. 3. Analiza i interpretacja wyników egzaminu maturalnego z biologii. 4. Zmiany w przepisach prawa oświatowego. 5. Awans zawodowy nauczyciela. 6. Budowanie i modyfikowanie programów wychowawczo – profilaktycznych. 7. Ocena pracy nauczyciela. Ocena pracy dyrektora szkoły. 8. Nadzór pedagogiczny dyrektora nad realizacją zadań statutowych 9. Koncepcja rozwoju szkoły/przedszkola – konkurs na dyrektora. 10. Inne (według potrzeb). |
Małgorzata Biegajło |
1. Praca zdalna w szkole na platformie Teams.
2. Narzędzia Office 365 wspomagające pracę nauczyciela. 3. Jak skutecznie uczyć programowania. 4. Narzędzia TIK w pracy nauczyciela. 5. Realizacja podstawy programowej z informatyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. 6. Analiza i interpretacja wyników egzaminu maturalnego z informatyki. 7. Egzamin zawodowy z informatyki – praktyczne porady. 8. Opracowywanie i modyfikowanie programów nauczania. 9. Diagnozowanie potrzeb uczniów na lekcjach informatyki. 10. Indywidualizacja procesu nauczania informatyki. 11. Inne (według potrzeb). |
Krzysztof Muszyński |
1. Realizacja podstawy programowej w zakresie języka angielskiego w szkole podstawowej, wymagania na poszczególne oceny. 2. Analiza i interpretacja wyników egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego. 3. Przygotowanie nauczyciela do lekcji otwartych i hospitowanych. 4. Dobre praktyki na lekcjach języka angielskiego – publikacje nauczycielskie. 5. Integralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim. 6. Innowacje pedagogiczne, wdrażanie nowych metod do praktyki szkolnej. 7. Praca z uczniem zdolnym – rozpoznawanie i rozwijanie uzdolnień uczniów. 8. Wsparcie ucznia z SPE – dostosowanie wymagań do możliwości rozwojowych uczniów. 9. Nauczyciel – wychowawca – podnoszenie kompetencji wychowawczych. 10. Zastosowanie interaktywnego oprogramowania mozaBook do prezentacji edukacyjnych. |
Małgorzata Pawełczyk |
1. Planowanie i konstruowanie lekcji. 2. Planowanie i organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów. 3. Wypracowanie stylu współpracy z rodzicami uczniów; inicjowanie i kierowanie procesem uczestnictwa rodziców w szkolnej edukacji ich dzieci, inspirowanie do poszukiwania własnych pomysłów i rozwiązań w celu nawiązania i realizowania efektywnego procesu współpracy „nauczyciel – rodzić”. 4. Doskonalenie kompetencji w zakresie umiejętności wychowawczych, komunikacji interpersonalnej w relacji nauczyciel – uczeń. |
Jolanta Gałkiewicz |
1. Konstruowanie planów miesięcznych w pracy młodego wychowawcy 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych u dzieci przedszkolnych 3. Organizacja pracy nauczyciela przedszkola w kontekście usprawniania zaburzonych funkcji 4. Jak przygotować inspirujące zajęcie pokazowe w przedszkolu 5. Kreowanie wydarzeń do własnego rozwoju zawodowego 6. Jak przygotować się do hospitalizacji – współtworzenie scenariusza na zajęcie hospitalizowane 7. Jak zorganizować efektywną współpracę z rodzicami – tworzenie inspirujących form w zakresie planu współpracy 8. Innowacja pedagogiczna w przedszkolu – jak tworzyć i przeprowadzać innowacje w przedszkolu 9. Rozwijanie kompetencji miękkich u dzieci przedszkolnych |
Monika Wawszczak |
_____________________________________________
Konsultacje dla kadry kierowniczej i nauczycieli 2020/2021
Polecamy dyrektorom i wszystkim zainteresowanym nauczycielom korzystanie z usług Punktu Konsultacyjnego w zakresie mediacji szkolnych i pracowniczych, w którym do dyspozycji Państwa jest doświadczony mediator dr Barbara Olszewska. PODNiDM współpracuje z Ośrodkiem Mediacji, Negocjacji i Interwencji Kryzysowej w Pabianicach.
W celu ustalenia terminu konsultacji prosimy o kontakt tel. 42 215 42 42 lub e-mail: podn@old.podn-pabianice.pl
Naszym zadaniem jest skuteczna pomoc w polubownym rozwiązywaniu wszelkich sporów/konfliktów pomiędzy nauczycielami, nauczycielami i rodzicami, nauczycielami a dyrektorem szkoły lub pomiędzy dyrektorem a pracownikami niepedagogicznymi.
Treści:
- Mediacja dobrowolna, poufna i odformalizowana metoda rozwiązywania sporów, będąca rozmową i spotkaniem stron w obecności bezstronnej i neutralnej osoby trzeciej. Jest bezpieczna i przyjazna dla stron, pozwala na poprawę relacji w przyszłości i trwałe zakończenie konfliktu. Zamierza do zawarcia porozumienia typu „wygrany – wygrany”, nie pozbawia stron odpowiedzialności za konflikt i jego rozwiązanie.
- Zapewniamy o przestrzeganiu zasady dobrowolności, poufności, bezstronności oraz neutralności mediacji
Ponadto zapraszamy do korzystania z konsultacji zbiorowych i indywidualnych prowadzonych przez nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych z zakresu awansu zawodowego, przygotowania się do oceny pracy, nowej podstawy programowej, czy pracy z uczniem ze SPE oraz wiele innych.
Poniżej w pliku do pobrania przedstawiamy tematykę konsultacji:
Konsultacje dla nauczycieli i kadry kierowniczej_pobierz
Sprawozdanie
z działalności Punktu Konsultacyjnego w roku szkolnym 2018/2019
W roku szkolnym 2018/2019 w Punkcie Konsultacyjnym w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach pracowało 4 mediatorów, którzy zrealizowali ogółem 44 godziny konsultacji indywidualnych i grupowych dotyczących rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych dla dyrektorów oraz nauczycieli ze szkół i przedszkoli w powiecie pabianickim. Poza tym po raz pierwszy rozpoczęto realizację autorskiego programu edukacyjnego „Mediacje w mojej szkole”, który był realizowany w Szkole Podstawowej w Bychlewie. W roku szkolnym 2018/2019 realizatorzy programu przepracowali ogółem 86 godzin, w tym na diagnozę poświęcono – 6 godzin, na etap planowania oraz opracowywania procedur i dokumentacji – 46 godzin, na szkolenia 34 godziny, w tym na szkolenia dla rady pedagogicznej – 16 godzin, na szkolenia i spotkania z uczniami – 12 godzin, na szkolenia i spotkania z rodzicami – 6 godzin.
W roku szkolnym 2018/2019 nadzór merytoryczny nad przeprowadzonymi w punkcie konsultacyjnym mediacjami szkolnymi i pracowniczymi, a także nad mediacjami rówieśniczymi zrealizowanymi w ramach programu edukacyjnego „Mediacje w mojej szkole”, sprawował Ośrodek Mediacji, Negocjacji i Interwencji Kryzysowej w Pabianicach, z którym PODNiDM zawarł porozumienie o wzajemnej współpracy.
W ramach Tygodnia Mediacji odbyło się w PODNiDM spotkanie poświęcone idei mediacji z udziałem komendanta powiatowego policji insp. Cezariusza Petrusa, jego zastępcy nadkom. Mariusza Siejki oraz kierownika Zespołu ds. Nieletnich i Patologii asp. szt. Rafałem Dzwonnikiem, w trakcie którego zostały poruszone zagadnienia związane z korzyściami współpracy pomiędzy policją a innymi podmiotami zaangażowanymi w skuteczne prowadzenie mediacji.
Celem działalności Punktu Konsultacyjnego było:
- wsparcie dyrektorów, nauczycieli, wychowawców w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych i konfliktowych;
- rozwiązanie sytuacji konfliktowych poprzez zastosowanie mediacji szkolnych;
- wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów w środowisku szkolnym;
Osiągnięte efekty:
- Konsultacje w szkołach/przedszkolach:
- Konsultacje dot. konfliktu nauczyciela i rodzica
- Konsultacje dla dyrektora szkoły na teamt mediacji rówieśniczych w szkole jako uniwersalnego narzędzia rozwiązywania konfliktów szkole
- Konsultacje z dyrektorem przedszkola dot. ugody nauczyciela z rodzicem
- Konsultacje dla pedagoga szkolnego w sprawie konfliktu z rodzicami
- Konsultacja dotycząca śmierci uczennicy na skutek zachowań suicydalnych w szkole
- Konsultacje dot. konfliktu w szkole
- Konsultacje w PODNiDM:
- Konsultacje dotyczące konfliktu w miejscu pracy z pracownikami placówki oświatowej
- Dyżur mediatorów podczas strajku nauczycieli
- Program „Mediacje w mojej szkole”
- Spotkania informacyjne z dyrektorem i pedagogiem szkolnym w ZS nr 3 w Pabianicach
- Realizacja programu w SP w Bychlewie
Wnioski z pracy Punktu Konsultacyjnego oraz analizy ankiety ewaluacyjnej:
- Wyniki ewaluacji wskazują, że dyrektorzy szkół podkreślają potrzebę istnienia Punktu Konsultacyjnego jako istotnego podmiotu współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów szkolnych z udziałem nauczycieli i rodziców.
- Udział mediatora w zaistniałych sytuacjach konfliktowych w szkole pomógł zanalizować źródło konfliktu, wyjaśnić sytuację kryzysową i znaleźć efektywne rozwiązanie satysfakcjonujące skonfliktowane strony.
- Działalność mediatora pomogła dyrektorom szkół i przedszkoli realizować obowiązek statutowy dotyczący wykorzystania mediacji w rozwiązywaniu konfliktów.
- Zasada poufności, dyskrecji i anonimowości stosowana przez mediatora w Punkcie Konsultacyjnym spowodowała wzrost zaufania dyrektorów i nauczycieli do tej formy oferty edukacyjnej ośrodka.
Sprawozdanie
z działalności Punktu Konsultacyjnego w roku szkolnym 2017/2018
Grono mediatorów Punktu Konsultacyjnego zostało poszerzone o 9 absolwentów studiów podyplomowych z zakresu mediacji i negocjacji, którzy włączyli się w spotkań z mediatorami Ośrodka Mediacji, Negocjacji i Interwencji Kryzysowej w Pabianicach celem odbycia stażu. W trakcie stażu mediatorzy mogli uczestniczyć w mediacjach szkolnych, a tym samym zapoznając się z problematyka konfliktów, by nabyć doświadczenia w wykorzystaniu metod i form pracy z zakresu sprawiedliwości naprawczej.
Mediatorzy organizowali spotkania warsztatowe m.in. poprzez superwizje by pogłębić świadomości:
- prowadzenia procesu mediacji
- spojrzenie na własną praktykę z innej perspektywy
- spojrzenie na analizowany przypadek „oczami”: stron mediacji, innych uczestników mediacji, mediatorów, grupy superwizyjnej
- bardziej świadome korzystanie z technik, narzędzi mediacyjnych jak i samej procedury mediacji szkolnej
- poszukiwanie i testowanie rozwiązań w bezpiecznych warunkach.
Zostały ponadto przez mediatorów wypracowane również zasady wzajemnej współpracy i procedury, które obowiązują, przy prowadzeniu mediacji szkolnych.
Mediatorzy promują swoja działalność w środowisku pabianickich placówek przez:
- prowadzenie rozmów z dyrektorami, nauczycielami, wychowawcami
- prowadzenie szkoleń dla Rad Pedagogicznych
- prowadzenie mediacji szkolnych
W Punkcie Konsultacyjnym w roku szkolnym 2017/2018 zrealizowano ogółem 3 mediacje szkolne z udziałem dyrektorów, nauczycieli oraz rodziców w jednym przedszkolu oraz w dwóch szkołach ponadgimnazjalnych
Sprawozdanie
z działalności Punktu Konsultacyjnego w roku szkolnym 2016/2017
W ramach Punktu Konsultacyjnego Osobom zainteresowanym rozmową z mediatorem zapewniono możliwość spotkania w każdy czwartek od godziny 16.00 do godziny 18.00. W wyznaczonych terminach odbywały się regularne dyżury. Ze specjalistycznego i profesjonalnego wsparcia mediatora w sytuacjach trudnych w środowisku szkolnym korzysta nieliczna grupa zainteresowanych dyrektorów, nauczycieli, wychowawców czy pedagogów. Przeprowadzone rozmowy w ramach postępowania mediacyjnego z udziałem mediatora dotyczyły sytuacji trudnych w relacji Nauczyciel – Rodzic. Sytuacje konfliktowe osób dorosłych przenoszą się na dzieci, uczniów i stąd szybka i skuteczna pomoc mediatora pomaga zapobiec eskalacji konfliktu. W wyniku działań związanych z przeprowadzeniem procesu mediacji w PK przeprowadzono 8 mediacji zakończonych porozumieniem i wypracowaniem konsensusu. Punkt Konsultacyjny wspiera się w swej pracy, jeśli istnieje taka konieczność współpracą ze specjalistami z zakresu doradztwa prawnego.
Efekty funkcjonowania Punktu Konsultacyjnego w roku szkolnym 2016/2017:
- Udzielanie wsparcia szkołom w redagowaniu stosownych pism do Sądu rodzinnego, celem udzielenia wsparcia rodzinie w organizacji procesu wychowawczego. Realizacja ustawowych celów szkolnictwa nie może być w pełni skuteczna bez ścisłej współpracy z Sądem rodzinnym. Jeśli szkoła dostrzeże problem w procesie wychowawczym ucznia, korzystne efekty może przynieść jedynie efektywna kooperacja pedagogów z udziałem mediatora i sędziów.
- Pomoc nauczycielom w pokonywaniu trudności ze zdiagnozowaniem problemów wychowawczych ucznia we współpracy ze środowiskiem rodzinnym; ważne by trafnie określić moment, w którym należy podjąć z sądem współpracę, by takie działanie nie było ani przedwczesne, ani spóźnione. Obecność mediatora w rozmowach nauczycieli z rodzicami może być pomocnym wsparciem interwencji szkoły oraz w przygotowaniu dokumentacji do Kuratorium Oświaty czy Sądu rodzinnego.
- Niesienie pomocy szkołom i nauczycielom w rozwiązywaniu różnych sytuacji konfliktowych w sposób polubowny.
Zapraszamy nieustannie Dyrektorów, członków Rady Pedagogicznej do udziału w konsultacjach Punktu Konsultacyjnego i mamy nadzieję, że nauczyciele korzystający z usług mediatora będą propagować ideę mediacji w środowisku oświatowym w naszym powiecie pabianickim.
ROK SZKOLNY 2016/2017
PUNKT KONSULTACYJNY
w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach
zaprasza na konsultacje indywidualne lub grupowe zainteresowanych dyrektorów, nauczycieli i wychowawców ze szkół i przedszkoli w powiecie pabianickim w przypadku problemów dotyczących m.in.:
- Interwencji kryzysowej.
- Rozwiązywania konfliktów w relacjach nauczyciel – uczeń, nauczyciel – rodzic.
- Rozwiązywania konfliktów w Radzie Pedagogicznej.
- Pomocy wychowawcom w przeciwdziałaniu skrajnym formom zaniedbywania i niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.
- Zachowania destruktywnego, suicydalnego (samobójczego).
Zainteresowanych zapraszamy na dyżur mediatora w Punkcie Konsultacyjnym lub po uprzednim ustaleniu w Państwa szkole/przedszkolu.
Dyżury w Punkcie Konsultacyjnym w PODNiDM w Pabianicach:
Mediator dr Barbara Olszewska w każdy pierwszy czwartek miesiąca w godz. 16.00 – 18.00
Sprawozdanie
z działalności Punktu Konsultacyjnego w roku szkolnym 2015/2016
W roku szkolnym 2015/2016 mediator i pedagog pracujący w Punkcie Konsultacyjnym w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach zrealizowali ogółem 55 godzin konsultacji indywidualnych i grupowych dotyczących rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych dla dyrektorów oraz nauczycieli ze szkół i przedszkoli w powiecie pabianickim.
Celem działalności Punktu Konsultacyjnego było:
- wsparcie dyrektorów, nauczycieli, wychowawców w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych i konfliktowych;
- poznanie dobrych praktyk organizowania profesjonalnego wsparcia (przez konsultacje) przy rozwiązywaniu sytuacji trudnych, konfliktowych;
- poznanie innowacyjnych rozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów w środowisku szkolnym;
- poznanie skutecznych metod i technik skoncentrowanych na coachingu, w tym zastosowanie go w oddziałach wychowawczych.
Osiągnięte efekty:
- opracowanie metod i form rozwiązywania sytuacji trudnej, konfliktowej w 3 szkołach/ placówkach;
- opracowanie planu przebiegu procesu 3 mediacji;
- przygotowanie 1 dokumentacji do Sądu Rodzinnego;
- rozmowy z 9 osobami uczestniczącymi w konflikcie spoza Rady Pedagogicznej.
Wnioski z pracy Punktu Konsultacyjnego oraz analizy ankiety ewaluacyjnej:
- Wyniki ewaluacji wskazują, że dyrektorzy szkół podkreślają potrzebę istnienia Punktu Konsultacyjnego jako istotnego podmiotu współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów szkolnych z udziałem nauczycieli i rodziców. Porównując liczbę przeprowadzonych mediacji w poprzednim roku szkolnym i w roku szkolnym 2015/2016 można stwierdzić, iż wzrosła ona dwukrotnie.
- Udział mediatora w zaistniałych sytuacjach konfliktowych w szkole pomógł zanalizować źródło konfliktu, wyjaśnić sytuację kryzysową i znaleźć efektywne rozwiązanie satysfakcjonujące skonfliktowane strony.
- Mediator z ośrodka udzielił szkołom wsparcia także w zakresie przygotowania dokumentacji dyrektora z przebiegu procesu rozwiązania konfliktu na wniosek Kuratorium Oświaty w Łodzi.
- W wybranych przypadkach przygotowania dokumentacja dyrektora z przebiegu procesu rozwiązania konfliktu została wykorzystana do skierowania sprawy do Sądu Rodzinnego.
- Działalność mediatora pomogła dyrektorom szkół i przedszkoli realizować obowiązek statutowy dotyczący wykorzystania mediacji w rozwiązywaniu konfliktów.
- Zasada poufności, dyskrecji i anonimowości stosowana przez mediatora w Punkcie Konsultacyjnym spowodowała wzrost zaufania dyrektorów i nauczycieli do tej formy oferty edukacyjnej ośrodka.
ROK SZKOLNY 2015/2016
PUNKT KONSULTACYJNY
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach
Zapraszamy na konsultacje dyrektorów, nauczycieli, pedagogów w przypadku problemów dotyczących m.in.:
• Interwencja kryzysowa,
• Pomoc wychowawcom w przeciwdziałaniu skrajnym formom zaniedbywania i niedostosowania społecznego wśród młodzieży,
• Zachowania destruktywne, suicydalne (samobójcze),
• Rozwiązywanie konfliktów; sztuka mediacji i negocjacji,
• Wypalenie zawodowe,
• Zastosowanie coachingu w oddziaływaniach wychowawczych,
• Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole i w domu- wspieranie w rozwoju, praca na zasobach,
• Dostosowanie metod nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia.
Jesteśmy tam gdzie problem – czekamy na zaproszenie do Państwa miejsc pracy
specjaliści
dr Barbara Olszewska
mgr Dominika Krawczyk
organizują profesjonalne wsparcie:
* indywidualne dla dyrektora lub zainteresowanego nauczyciela w aspekcie rozwiązywania sytuacji trudnych, problemowych w pracy zawodowej
*grupowe dla zespołów nauczycielskich, Rad Pedagogicznych
Nowość!!!
Kąciki prawne – miejsce, gdzie można będzie umieszczać informacje, przepisy, regulacje, a także spostrzeżenia i problemy, które dotyczą dnia codziennego szkoły, pod patronatem Sędzi Anny Marii Wesołowskiej.
Podstawą tworzenia kącików prawnych będzie poradnik prawny „Bezpieczeństwo młodzieży” – felietony „Sędzia Wesołowska doradza nauczycielom i uczniom”. Poradnik zawiera prawie 100 historii młodych ludzi, którzy popełnili błąd i trafili przed oblicze wymiaru sprawiedliwości. Poradnik w przystępny sposób omawia przestępstwa najczęściej popełniane przez młodzież; bójki, pobicia, wymuszenia, zniszczenie mienia, kradzieże, rozboje ale także, podrobienie dokumentu, naruszenie miru domowego czy nękanie koleżanki.
Ofertę kierujemy do
– dyrektorów szkół i przedszkoli,
– nauczycieli i wychowawców,
– pedagogów szkolnych,
– rad pedagogicznych.
Opis działania Punkt Konsultacyjny poprzez interwencję kryzysową ma za zadanie przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i rozwiązywanie konfliktów
w środowisku szkolnym/przedszkolnym. Punkt swoim klientom udziela wparcia w pracy dydaktyczno – wychowawczej, pozwala uzyskać porady
i udziela konsultacji. Porad udzielają mediatorzy, pedagodzy oraz prawnik. Zadania realizowane są wspólnie z takimi partnerami przedsięwzięcia jak:
• Sędzia Anna Maria Wesołowska
• Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi
• Ośrodek Mediacji, Negocjacji i Interwencji Kryzysowej
• Polskie Towarzystwo Suicydologiczne
• Fundacja BONA FIDE,
• ENZYM – Radca prawny
• i inni, którzy wspierają nasze działania Punktu Konsultacyjnego
Konsultacje udzielane są w PODNiDM w Pabianicach w pierwszy i drugi czwartek miesiąca w godzinach od 16.00 do 18.00 lub po uprzednim uzgodnieniu w Państwa placówce.
Zgłoszenia telefoniczne pod numerem tel. 42 215 42 42, 606 340 006.
Efekty
• Łatwiejsze nawiązywanie satysfakcjonujących relacji z innymi
(współpracownikami, rodzicami, uczniami ),
• Rozwiązanie danej sytuacji trudnej i kryzysowej,
• Wywołanie w środowisku edukacyjnym atmosfery sprzyjającej aktywnemu i skutecznemu rozwiązywaniu problemów,
• Zdobycie umiejętności radzenia sobie ze stresem i napięciem wewnętrznym,
• Przyspieszenie rozwoju osobistego poprzez świadomie planowanie
i realizowanie celów zawodowych,
• Przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu.
Etyka pomagania
• Udzielanie pomocy i wsparcia, jednocześnie bez wyręczania
w wykonywaniu zadań
• Zachęcanie, zapraszanie do szukania rozwiązań w sytuacjach trudnych i konfliktowych
• Zachowanie dyskrecji – zasada poufności
• Pomoc osobom zainteresowanym, bez zmuszania kogokolwiek
do współpracy.
ROK SZKOLNY2014/2015
Szanowni Państwo
serdecznie zapraszamy Pedagogów i Psychologów
na spotkanie z koordynatorami PUNKTU KONSULTACYJNEGO,
które odbędzie się dnia 15 stycznia 2015r. o godz. 11.00
w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli
i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach, ul. Kazimierza 8
Zaprezentujemy Państwu studium przypadku wskazując rolę specjalistów
z Punku Konsultacyjnego w organizacji profesjonalnego
wsparcia w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.
Na spotkaniu przedstawimy Państwu formy i zasady
wzajemnej współpracy oraz zaprezentujemy ankietę,
która posłuży nam do określenia zadań Punktu Konsultacyjnego.
Prosimy o potwierdzenie udziału w spotkaniu
do dnia 09.01.2015r. tel. 42 215 42 42
Serdecznie zapraszamy
Zespół Punku Konsultacyjnego
dr Barbara Olszewska
Anna Kozińska
Dominika Krawczyk
Mariusz Wielebski
Zapraszamy do korzystania z porad specjalistów z PUNKTU KONSULTACYJNEGO
PODNiDM w Pabianicach.
Jeśli jesteś dyrektorem, nauczycielem, wychowawcą
lub najzwyczajniej chcesz dokonać zmian, stosując np. silny, motywujący
system własnych wartości, skuteczne metody motywowania
i budowania konstruktywnych relacji z innymi, radzenia sobie z trudnymi
emocjami oraz sytuacjami społecznymi to propozycja nasza jest
właśnie dla Ciebie!
Dyżury specjalistów:
- Anna Kozińska – I czwartek miesiąca – 16.00-18.00
- dr Barbara Olszewska – II czwartek miesiąca – 16.00-18.00
- Dominika Krawczyk – III czwartek miesiąca – 16.00-18.00
- Mariusz Wielebski – IV czwartek miesiąca – 16.00-18.00
Spotkanie z wybranym konsultantem można zgłaszać:
telefonicznie (42) 215 42 42
e-mailowo: podn@old.podn-pabianice.pl
Punkt konsultacyjny w Telewizji Pro-MOK
Spotkanie informacyjne zorganizowane 27.11.2014r. w PODNiDM
[Best_Wordpress_Gallery id=”23″ gal_title=”Punkt konsultacyjny”]