Jesteś tutaj: strona główna  »  Kierunki polityki oświatowej państwa

Kierunki polityki oświatowej państwa

Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2017/2018 następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

1.    Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.

2.    Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.

3.    Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.

4.    Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek.

5.    Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.

6.    Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.


Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2016/2017 następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.

2. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.

3. Kształtowanie postaw.  Wychowanie do wartości.

4. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

Minister Edukacji Narodowej dokonał zmian kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 wprowadzając piąty punkt o treści:

5. Przygotowanie do wdrożenia od roku szkolnego 2017/2018 nowej podstawy programowej 


Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2015/2016 następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

1. Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych.

2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez zaangażowanie przedstawicieli partnerów społecznych w dostosowywanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

3. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

4. Edukacja matematyczna i przyrodnicza w kształceniu ogólnym.


Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2014/2015 następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

1. Wspieranie dziecka młodszego na I-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.

2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki.

3. Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.

4. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.


Minister Edukacji Narodowej ustalił w roku szkolnym 2013/2014 następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

1. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.

2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.

3. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów.

4. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.